matematykaszkolna.pl
4/ y+2 ma sens liczbowy Ania: witam. czy ktos mi rozwiaze : wyrazenie (ułamek) 4/ y+2 ma sens liczbowy dla kazdej liczby rzeczywistej y nalezacej do zbioru: a.R\{−2} B.R\ {0} C. R\ {2} D.R\ {4} emotka
16 lis 21:46
Mateusz:
4 

tak to wygląda
y+2 
16 lis 21:47
Kejti: wystarczy dziedzinę określić..
4 

y+2 
y+2≠0 y≠−2 D=ℛ−{−2}
16 lis 21:48
Mateusz: No niewazne juz
16 lis 21:49
Ania: dzieki a takie samo polecenie tylko: tylko ulamek x+5/x−5 i odpowiedzi a. r\{−5,5} b. r\ {−5} c. r\ {0} d. r\{5}
16 lis 21:50
Kejti: x−5≠0 x≠5 D=R−{5}
16 lis 21:51
Ania: czyli odpowiedz d tak?
16 lis 21:52
Ania: czyli odpowiedz d tak?
16 lis 21:52
Ania: mam na jutro do zrobienia 60 zadan i dopiero sie za to wzielam emotka a takie zadanko: jezeli a jest liczbą różną od 0, to suma liczb (ułamki) 1/a , 1/2a, 1/3a jest rowna: a. 1/6a b. 5/6a c. 11/6a d. 1/6a3
16 lis 21:56
Mateusz:
1 1 1 

+

+

dodawanie ułamków się kłania tylko ze działamy na symbolach
a 2a 3a 
literowych
16 lis 22:00
ppp:
16 lis 22:46